Σάββατο 13 Απριλίου 2019

Εγώ .......και η ξένη γλώσσα


Ήμουν μικρή ,όταν  η αδερφή μου σαν μεγαλύτερη είχε αρχίσει να μαθαίνει αγγλικά .Εγώ είχα εντυπωσιαστεί ,γιατί δεν είχαν ξανακούσει αυτή τη γλώσσα .Μεταξύ μας τη ζήλευα λίγο , γι΄αυτό οι γονείς μου με έγραψαν στο πιο μικρό τμήμα Αγγλικών .Το δεύτερο χρόνο όμως δε συνέχισα να πηγαίνω ,επειδή δεν τα κατάφερνα τόσο καλά .Όταν όμως μεγάλωσα και κατάλαβα ότι τα Αγγλικά θα μου χρειαστούν στη ζωή μο , ξαναρχισα από το τμήμα που είχα σταματήσει .

Μετά από λίγα χρόνια η αδερφή μου έμαθε στο σχολείο τη γερμανική γλώσσα , από την οποία έμαθα κάποια πράγματα κι εγώ . Θα τη μάθω όμως καλύτερα στο σχολείο . Στα αγγλικά έχω διαβάσει κάποια κείμενα ,αλλά δεν έχει τύχει να δω κάποια ταινία χωρίς  ελληνικούς υπότιτλους .
Αν μου δοθεί η ευκαιρία να μάθω και άλλες ξένες γλώσσες πρώτη μου επιλογή θα είναι τα γερμανικά .
                                                                    Ζωή


Η πρώτη ξένη γλώσσα που άκουσα και αργότερα την έμαθα είναι τα Αλβανικά τα οποία τα άκουγα στις παιδικές εκπομπές της αλβανικής τηλεόρασης , κάθε φορά που πηγαίναμε με τους γονείς μου στην Αλβανία . Μου έκανε μεγάλη εντύπωση που κάποιες λέξεις αλλιώς τις γράφεις και αλλιώς τις διαβάζεις . Οι γονείς μου κατάγονται από την Αλβανία και ήθελαν , παρόλο που γεννήθηκα στην Ελλάδα , να μάθω την αλβανική γλώσσα.
Η άλλη ξένη γλώσσα που μαθαίνω αυτό τον καιρό είναι τα αγγλικά . Την αγγλική γλώσσα πιστεύω πως θα την χρησιμοποιήσω αν κάποτε ταξιδέψω στο εξωτερικό . Για να γίνω καλύτερος διαβάζω και βιβλία γραμμένα στην αγγλική .Όσο για τα αλβανικά εξασκούμαι όταν βλέπω ταινίες με αλβανικούς υπότιτλους .
                                                                            Άρης

Έχω ακούσει πολλές ξένες γλώσσες ,αλλά αυτή που μου άρεσε περισσότερο ήταν τα γερμανικά .Τα πρωτοάκουσα στα ενοικιαζόμενα δωμάτια της θείας μου από έναν Γερμανό τουρίστα που έμενε εκεί. Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν ότι μιλούσε πολύ γρήγορα .
Ακόμα δεν έχω σχέση με αυτή την γλώσσα αλλά θέλω να την επιλέξω του χρόνου στην Πέμπτη τάξη σαν δεύτερη ξένη γλώσσα. Τώρα μαθαίνω αγγλικά στο σχολείο αλλά κα στο φροντιστήριο αγγλικών.
Μου αρέσουν πολύ οι ξένες γλώσσες , γιατί βοηθούν να επικοινωνείς με τους ανθρώπους .Στα αγγλικά δεν έχω διαβάσει κανένα βιβλίο , αλλά έχω παρακολουθήσει αγγλικές ταινίες και βίντεο χωρίς ελληνικούς υπότιτλους και μου άρεσε πολύ .

                                                                              Ιωάννα

Τον προηγούμενο μήνα είχε ΄ρθει και είχε μείνει στο σπίτι μου η μικρή μου ξαδερφούλα μαζί με τους γονείς της ,που μένουν στη Γερμανία .Μαζί με τη Βασιλική περάσαμε όλο το Σαββατοκύριακο τέλεια . Η ξαδέρφη μου κάποια στιγμή μου μίλησε Γερμανικά .Μου έκανε μεγάλη εντύπωση , γιατί αυτή η γλώσσα είναι αρκετά δύσκολη και επίσης μεγαλύτερη εντύπωση μου έκανε που καθώς μιλούσε κουνούσε και τα χέρια της .Φαινόταν να τα ξέρει πολύ καλά τα γερμανικά .

Εγώ δεν ξέρω να μιλάω αυτή τη γλώσσα , μου είναι παντελώς άγνωστη .Θα ήθελα όμως όταν μεγαλώσω να τη μάθω .Φέτος ξεκίνησα να κάνω φροντιστήριο για να μάθω αγγλικά .Ξέρω κάποιες λέξεις και φράσεις ,είχα μάθει κάποιες και από το σχολείο .Από την πρώτη τάξη μαθαίναμε κάποιες λέξεις , αλλά τα πιο πολλά τα έμαθα πέρυσι στην Τρίτη τάξη .Στο φροντιστήριο κάνουμε αυτά που κάναμε πέρυσι στο σχολείο και τώρα μου φαίνονται πολύ εύκολα .
Τα  αγγλικά μου αρέσουν αρκετά .Όμως θέλω να τα μάθω γιατί είναι από τις σημαντικότερες γλώσσες του κόσμου ..Δεν έχω διαβάσει κάποιο βιβλίο ούτε έχω δει καμιά ταινία στην αγγλική γλώσσα ..Θα  ήθελα όταν μεγαλώσω να ξέρω και Αγγλικά και Γερμανικά .
                                                                 Κατερίνα


Η πρώτη ξένη  γλώσσα που άκουσα για πρώτη φορά ήταν τα αγγλικά .Τα  άκουσα στην τηλεόραση από κάποιους που μιλούσαν περίεργα .Περισσότερη εντύπωση μου έκανε που μιλούσαν γρήγορα και  δεν καταλάβαινα τίποτα .Μετά από λίγο καιρό η μαμά μου με έγραψε στο φροντιστήριο αγγλικών και πολύ γρήγορα έμαθα κι εγώ να μιλάω αγγλικά . Θα  τα χρειαστώ το καλοκαίρι που θα έρθούν τουρίστες στα ενοικιαζόμενα δωμάτια και έτσι θα μπορώ να συνεννοηθώ μαζί τους .Πολλές φορές παρακολουθώ αγγλικές ταινίες χωρίς υπότιτλους ,  τις καταλαβαίνω  και νιώθω πολύ χαρούμενη .
                                                                 Μαρία

Η ξένη γλώσσα που άκουσα για πρώτη φορά ήταν τα αγγλικά .Τα άκουσα από την τηλεόραση. Δεν έχει καμιά σχέση με αυτή που μιλάμε εμείς .Εγώ μαθαίνω αγγλικά στο σχολείο. Θα τα χρησιμοποιήσω για να επικοινωνήσω με τους ξένους που επισκέπτονται τη χώρα μας. Αγγλικό βιβλίο δεν έχω διαβάσει ποτέ ταινία όμως έχω παρακολουθήσει αλλά δεν μπόρεσα να τα  καταλάβω όλα χωρίς υπότιτλους .
                                                            Άγγελος